Dijital Dönüşüm (DX), bir organizasyonun
müşteri deneyimini, iş ve işletme süreçlerini veya kültürünü kökten değiştirmek
için dijital teknoloji ve dijital stratejiyi kullanma yolculuğudur.
Dijital Dönüşüm (DX), organizasyon
düzeyinde değişiklik içerir; çığır açan değer üreten değişikliktir.
Dijitalleştirme, hizmetleri çevrimiçi hale getirmek veya eski bir iş modeline
yeni bir teknoloji eklemek gibi girişimleri ifade eder.
Dijital dönüşümün 3 temel faktörü
İNSANLAR
Kimin, neyin, nerede ve neden olduğunu
keşfedin
İnsan
tarafındaki ilk adım, neyin değiştiğini, neden değiştiğinizi, ne zaman
gerçekleştiğini
ve kimleri etkilediğini keşfetmektir.
İnsanların dönüşüm hakkında nasıl
hissettiklerini değerlendirin
Bir
geri bildirim döngüsü açmak ve paydaşlarla doğrudan konuşmak esastır.
İnsanların
değişim hakkında ne hissettiğini öğrendikten sonra, iletişimleri, eğitim
faaliyetlerini ve yönetici desteğini planlamak daha kolaydır.
Örneğin,
müşteri hizmetleri departmanınıza yapay zeka getiriyorsanız ve temsilciler
işlerini kaybetmekten endişe ediyorsa, yöneticilerin işlerin risk altında
olmadığını iletmeleri gerekir.
İnsanlar değişimi değiştiremeyebilir, ancak endişelerini gidererek seslerinin
duyulduğunu hissettirebilirseniz, dönüşümle birlikte ilerlemelerine yardımcı
olur .
Neden i önceden iletin
İnsanlar
, ister OKR ister şirket hedefi ile bağlantılı olsun, her zaman nedenin ne
olduğunu bilmelidir.
Farkındalık ve hazırlık etrafında bir dönüşüm yol
haritası oluşturun.
Başarılı
bir dönüşüm yol haritası, insanların neyin değiştiğinin farkında olmasını ve bu
değişikliği yapmaya hazır olmasını sağlar.
Başarıyı sürekli ölçün
Dönüşümün insan tarafını ölçmek zordur çünkü insanlar
öngörülemez ve ölçülmesi zordur.
Başarıyı
ölçmeyi dönüşüm stratejinizde son adım değil, sürekli bir unsur haline getirmek
yardımcı olur. Yeni iş yapma yollarını bozmak, proaktif olarak ayarlamalar yapmaktan
daha zordur.
Dijital Dönüşüm (DX), bir organizasyonun
müşteri deneyimini, iş ve işletme süreçlerini veya kültürünü kökten değiştirmek
için dijital teknoloji ve dijital stratejiyi kullanma yolculuğudur.
Dijital Dönüşüm (DX), organizasyon
düzeyinde değişiklik içerir; çığır açan değer üreten değişikliktir.
Dijitalleştirme, hizmetleri çevrimiçi hale getirmek veya eski bir iş modeline
yeni bir teknoloji eklemek gibi girişimleri ifade eder.
Dijital dönüşümün 3 temel faktörü
İNSANLAR
Kimin, neyin, nerede ve neden olduğunu
keşfedin
İnsan
tarafındaki ilk adım, neyin değiştiğini, neden değiştiğinizi, ne zaman
gerçekleştiğini
ve kimleri etkilediğini keşfetmektir.
İnsanların dönüşüm hakkında nasıl
hissettiklerini değerlendirin
Bir
geri bildirim döngüsü açmak ve paydaşlarla doğrudan konuşmak esastır.
İnsanların
değişim hakkında ne hissettiğini öğrendikten sonra, iletişimleri, eğitim
faaliyetlerini ve yönetici desteğini planlamak daha kolaydır.
Örneğin,
müşteri hizmetleri departmanınıza yapay zeka getiriyorsanız ve temsilciler
işlerini kaybetmekten endişe ediyorsa, yöneticilerin işlerin risk altında
olmadığını iletmeleri gerekir.
İnsanlar değişimi değiştiremeyebilir, ancak endişelerini gidererek seslerinin
duyulduğunu hissettirebilirseniz, dönüşümle birlikte ilerlemelerine yardımcı
olur .
Neden i önceden iletin
İnsanlar
, ister OKR ister şirket hedefi ile bağlantılı olsun, her zaman nedenin ne
olduğunu bilmelidir.
Farkındalık ve hazırlık etrafında bir dönüşüm yol
haritası oluşturun.
Başarılı
bir dönüşüm yol haritası, insanların neyin değiştiğinin farkında olmasını ve bu
değişikliği yapmaya hazır olmasını sağlar.
Başarıyı sürekli ölçün
Dönüşümün insan tarafını ölçmek zordur çünkü insanlar
öngörülemez ve ölçülmesi zordur.
Başarıyı
ölçmeyi dönüşüm stratejinizde son adım değil, sürekli bir unsur haline getirmek
yardımcı olur. Yeni iş yapma yollarını bozmak, proaktif olarak ayarlamalar yapmaktan
daha zordur.
Blog Yorumları